Aktualności

Piracki grill

26 lipca 2021
Czwartkowe przedpołudnie było bogate w dwa niesamowite wydarzenia. Pierwszym z nich było pożegnanie księdza, który pełnił posługę w naszym Domu. Pełni wdzięczności i  najszczerszych życzeń, ze śpiewem na ustach, żegnaliśmy go z nadzieją na rychłe, ponowne spotkanie w przyszłości. Nie zabrakło ...
Wycieczka do Bochni

19 lipca 2021
Pięknego, czwartkowego dnia spakowaliśmy plecaki i ruszyliśmy na wycieczkę do Bochni. Zwiedziliśmy rynek, kościół św. Mikołaja, nowopowstałą Tężnie solankową, oraz spacerowaliśmy pięknymi uliczkami. Dobre humory nas nie opuszczały, a wspomnieniom z tym miejscem nie było końca, szczególnie, kiedy ...
Powitanie lata

09 lipca 2021
„ Do Lata , do lata, do lata piechotą będę szła…”  Na paluszkach i w podskokach, leśne skrzaty poszukiwały zaginionego Lata… które smacznie sobie spało w naszej Leśnej Praskiej Krainie. Kiedy tylko się obudziło, wraz z nim zerwaliśmy się ...
Wycieczka

25 czerwca 2021
Niezrażeni mało ciekawą pogodą pojechaliśmy w nasze ulubione miejsce, do Doliny Będkowskiej. Na miejscu odbył się piknik wśród rybnych stawów. Spotkaliśmy się tam z przyjaciółmi z innych Domów. Rozmowom, wspomnieniom i wspólnej zabawie nie było końca.
Dolina Kobylańska

22 czerwca 2021
W środę 9 czerwca wybraliśmy się do doliny Kobylańskiej pod Krakowem. Już drugi raz byliśmy gośćmi gospodarstwa rybackiego „Osada Rybacka”. Piękna pogoda, która i tym razem dopisała, pozwoliła rozkoszować się spacerami wokoło stawów rybnych. A w  ...
Uroki nadchodzącego lata

10 czerwca 2021
A my nadal cieszymy się wspaniałą pogodą. Dziś wybraliśmy się na poszukiwanie najpiękniejszych kwiatów w naszym ogrodzie. Kto znalazł najpiękniejszy kwiat? Chyba nie jesteśmy w stanie tego ocenić… ❤ Poszukiwaniom towarzyszyły dobre nastroje, uśmiechy, żarty… Nie zabrakło relaksu ...
Wystawa w  siedzibie Centrum Edukacji Ekologicznej Symbioza.

Wystawa w siedzibie Centrum Edukacji Ekologicznej Symbioza.

09 czerwca 2021
Piękna pogoda towarzyszyła nam podczas wyjścia na wystawę do nowo otwartej siedziby Centrum Edukacji Ekologicznej Symbioza, nieopodal Krakowskiego Zoo. Wystawa prezentuje florę i faunę Lasu Wolskiego. Po ciekawej prezentacji multimedialnej, zostaliśmy poddani krótkiemu testowi wiedzy… Były również ...
Ogród

„ I cóż powiecie na to, że już się zbliża lato…” A my…. My spędzamy czas w naszym pięknym ogrodzie. Jesteśmy pełni pozytywnej energii jaką przyniosły promyki gorącego słońca.
Warsztaty Mydlane

04 czerwca 2021
Dziś na Praskiej odbyły się Warsztaty Mydlane. Unoszący się po Domu zapach przyciągnął do Świetlicy wielu Mieszkańców, którzy zapragnęli wziąć udział w Sztuce Tworzenia Mydła.  Wydarzenie to nie było takie zwyczajne, gdyż Warsztaty poprowadziły Gejsze! Skąd ...
Majówka 2021

01 czerwca 2021
Majówka – cóż to był za piękny dzień! Z tej właśnie okazji odbyło się u nas Wielkie Wesele. Na ślubnym kobiercu stanęli: Pani Ania i Pan Alfred, lecz zanim powiedzieli sobie sakramentalne TAK, doświadczyli niemałego zamieszania, ...
Most Modlitewny

13 maja 2021
W dniu dzisiejszym przypada Święto Matki Boskiej Fatimskiej  oraz Wniebowstąpienie Pańskie, które obchodzone jest  w 40 dniu od Zmartwychwstania Pańskiego.  W tak wyjątkowym dniu o godzinie 10.30 dołączyliśmy do wspólnoty duchowej podczas Misyjnej Majówki, tworząc Modlitewny Most ...
Wiwat Maj, Trzeci Maj!

30 kwietnia 2021
Spotkanie słowno - muzyczne poświęcone zostało uczczeniu uchwalenia Konstytucji 3 maja. Podczas obchodów rozbrzmiewały przepiękne, wzruszające pieśni patriotyczne, współny śpiew roznosił się po całym Domu, wprowadzając  wszystkich w wyjątkowy nastrój. Mieszkańcy oczarowali nas piękną interpretacją wierszy, ...
Wawel

29 kwietnia 2021
„Dzisiaj rano niespodzianie zapukała do mych drzwi Wcześniej niż oczekiwałem przyszły te cieplejsze dni Zdjąłem z niej zmoknięte palto, posadziłem vis a vis Zapachniało, zajaśniało wiosna, ach to ty…”   Wiosna przyszła, zaradziła bym na Wawel pomknął dziś. Dzień tak piękny i słoneczny, każdy ...
Święcenie Pokarmów

07 kwietnia 2021
„…Z radością wysławiamy Ciebie, Panie Jezu Chryste, który po swoim zmartwychwstaniu ukazałeś się uczniom przy łamaniu chleba. Bądź z nami, kiedy z wdzięcznością spożywać będziemy te dary…” Takie słowa usłyszeliśmy minionej soboty, kiedy zebraliśmy się w Kaplicy naszego Domu, ...
Rocznica śmierci św. Jana Pawła II

06 kwietnia 2021
"Ojcze jeśli chcesz, zabierz ode mnie ten kielich! Jednak nie moja wola, lecz Twoja niech się stanie" (Łk 22, 42-43) - tymi słowami modlił się Chrystus w Ogrodzie Getsemani. Dziś w rocznicę śmierci naszego patrona – św. Jana ...
Życzenia

30 marca 2021
Dzień Kobiet i Mężczyzn

15 marca 2021
Z okazji Dnia Kobiet i Mężczyzn nasi Mieszkańcy wybrali się na randkę… w ciemno
Bal Karnawałowy

19 lutego 2021
Zabłąkana wycieczka autokarowa przybyła w ostatki do schroniska zimowego w Przasnyszu, po czym wędrując przez góry i doświadczając przeróżnych przygód, trafiła do Przytulnego Kącika Praska, gdzie trwał akurat Wielki Śnieżny Bal. Ochoczo bawiła się więc z Mieszkańcami owego przytulnego ...
Walentynki

15 lutego 2021
„Serduszko puka w rytmie cza-cza, Miłości szuka w rytmie cza-cza Wiruje wszystko w rytmie cza-cza, Gdy jesteś blisko i gdy patrzę w oczy twe”. Z okazji dnia św. Walentego życzyliśmy naszym Mieszkańcom ogromu miłości
Tłusty Czwartek

„Wiwat ostatki czyli zapusty za nami czwartek i pączek tłusty pączki i chrusty dzisiaj na stole wiwat zapusty harce swawole…” Tymczasem na Praskiej panny, ubrane w piękne suknie wkroczyły „na salony”, aby za radą swojej mamki wziąć udział w balu, by znaleźć mężów. ...